AIF-2016 ro

Zilele Feroviare 2010: “Sprijinul financiar acordat sectorului feroviar in Romania este sub standardele europene”

  • -

Zilele Feroviare 2010: “Sprijinul financiar acordat sectorului feroviar in Romania este sub standardele europene”

Category : Evenimente , Ştiri

Declaratia a fost facuta de catre Johannes Ludewig, director executiv al Comunitatii Companiilor de Cale Ferata si Infrastructura (CER) cu ocazia Summit-ului Zilele Feroviare, organizat de Club Feroviar alaturi de Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) si CODATU (Asociatia Pentru Continua Dezvoltare A Transporturilor Urbane si Suburbane), la Bucuresti intre 5 si 6 octombrie.
Cea de-a V-a editie a Summit-ul cu tema “Catre un sector feroviar profitabil in Spatiul Extins al Marii Negre” a constituit un liant intre pietele de transport din Europa si Asia Centrala ce formeaza platforma Eurasiatica.
“Sprijinul financiar acordat de Guvernul Romaniei sectorului feroviar este sub standardele europene. Sectorul feroviar din Romania este din ce in ce mai critic”, a punctat Johannes Ludewig care astfel transmite un semnal de alarma autoritatilor cu putere de decizie, subliniind faptul ca aceasta situatie grava nu trebuie sa mai continue. Platforma Eurasiatica este importanta pentru dezvoltarea zonei din punct de vedere economic fapt care poate avea un impact pozitiv asupra sectorului de transport.
“Daca ar fi sa conturam pentru viitor rolul transportului feroviar, observam ca acesta are o contributie importanta pentru dezvoltarea economica intre Asia si Europa”, a adaugat directorul executiv al CER. Johannes Ludewig a punctat faptul ca pentru dezvoltarea eficienta a transportului feroviar este nevoie atat de efort din partea companiilor implicate in transportul feroviar cat si de sprijin al factorului politic.
“Este nevoie de sprijin politic nu numai in discursuri frumoase, ci si in realitate. Cei implicati in sectorul de cale ferata trebuie sa-si arate angajamentul pentru dezvoltarea transportului feroviar, trebuie sa vina cu proiecte viabile si apoi sa solicite sprijin politic. In plus, Romania trebuie sa puna in functiune rapid partea sa din Coridorul IV pan-european pentru a face fata competitiei cu alte tari traversate de coridoare europene”, a concluzionat Johannes Ludewig.