AIF-2016 ro

Mutarea traficului către calea ferată este cea mai mare provocare a operatorilor de transport

  • -

Mutarea traficului către calea ferată este cea mai mare provocare a operatorilor de transport

Category : Ştiri

Una din cele mai mari provocări cu care se confruntă transportul feroviar este mutarea traficului de pe căile rutiere, prin furnizarea unor servicii calitative, inovatoare şi performante, care să nu implice costuri mari. „Vrem să mutăm traficul către transportul feroviar. Asta este cea mai mare provocare pentru noi şi trebuie să furnizăm servicii pentru a determina clienţii să aleagă să îşi transporte mărfurile pe calea ferată”, a declarat Erich Possegger, director al Intermodal Terminal Service Manager, Rail Cargo Austria AG, în cadrul evenimentului „Un transport feroviar de marfă eficient pentru servicii logistice competitive”, desfăşurat în perioada 25-26 aprilie 2012 (Constanţa-România), organizat de Club Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF).

Pentru a evita costurile adiţionale atât din punct de vedere al clienţilor şi a investiţiilor, dar şi pentru a dezvolta sectorul afacerilor pe segmentul intermodal, RCA se implică în dezvoltarea tehnologiei privind proiectuele BRAVO (pe axa Brenner) şi CREAM (pe coridoarele Balcanice). „Suntem interesaţi să atragem clienţii, care sunt interesaţi de livrarea mărfurilor la timp, iar în acest sens trebuie să ne concentrăm actitivităţile către eficientizarea transportului, prin utilizarea tehnologiei şi lansarea de noi servicii care să răspundă cererilor acestora”, a punctat Possegger.

Pentru următoarea perioadă, operatorul austriac vrea să lanseze servicii de transport feroviar pentru a realiza conexiunea între Vestul Europei – România, utilizând serviciul de transfer prin Arad către Ploieşti şi între Vestul Europei / Austria – Turcia, existând două alternative pe coridorul Ungaria – România – Bulgaria sau utilizând conexiunile ferryboat din Constanţa.

“Lucrăm la lansarea serviciului de transport, iar dacă rezultatele vor fi positive, vom încerca să optimizăm frecvenţa trenurilor, care depinde de cereri. România are un potenţial mare privind creşterea  transportului feroviar şi dezvoltarea segmentului de afaceri pentru toţi jucătorii din acest sistem. Pentru noi este foarte important zona oraşului Ploieşti, întrucât beneficiază de conexiune feroviară cu Ungaria, Austria, Germania şi de asemenea cu Bucureşti şi Portul Constanţa. Sperăm să lansăm până la sfârşitul anului acest serviciu şi să atragem volumul de mărfuri către calea ferată”, a mai precizat Possegger.