Pachetul IV Feroviar ar putea include obligativitatea negocierii contractului de serviciu public din transportul feroviar intern de pasageri

Pachetul IV Feroviar ar putea include obligativitatea negocierii contractului de serviciu public din transportul feroviar intern de pasageri

Category : Ştiri

“Obiectivul principal al Uniunii Europene îl constituie crearea unui transport feroviar unic sub o singură responsabilitate. Pentru acest lucru, cadrul legislativ necesar îl constituie cele trei Pachete Feroviare. Au fost astfel create condiţiile necesare liberalizării pieţei de transport, liberalizarea fiind o măsură optimă pentru interoperabilitate şi competitivitate în Europa”, a declarat Carmen Filipescu, director Strategie şi Relaţii Internaţionale CFR Călători, cu ocazia participării la conferinţa  „Transportul feroviar de pasageri pe agenda mobilităţii durabile”, organizată de către Club Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) la Sibiu în perioada 28 – 29 martie.

Uniunea Europeană a constatat anumite neconcordanţe în aplicarea prevederilor Primului Pachet Feroviar, acesta nu a fost implementat adecvat în statele membre. Astfel, au fost necesare modificări ale acestui Prim Pachet pentru facilitarea creării Spaţiului Unic Feroviar.

„În prezent, se doreşte adoptarea revizuirii Primului Pachet Feroviar cât mai urgent, pe durata preşedinţiei daneze a Uniunii Europene. În acest sens, au loc discuţii între Parlamentul European, Consiliul European şi Comisia Europeană”, a adăugat Carmen Filipescu.

„În 2012 urmează să fie introdus în primă citire Pachetul IV Feroviar, aflat în prezent în consultare publică de către părţile interesate. Pachetul IV Feroviar va cuprinde printre cele mai importante prevederi separarea structurală a activităţilor feroviare, liberalizarea pieţei interne de călători, consolidarea atribuţiilor Agenţiei Feroviare Europene (ERA) şi obligativitatea instituirii unui Organism de Reglementare indepedent. În plus, Pachetul IV Feroviar ar putea include obligativitatea negocierii contractului de serviciu public în transportul intern de pasageri”, a punctat Carmen Filipescu.

Comisia Europeană pregăteşte în prezent un ghid care să vină în sprijinul autorităţilor feroviare în vederea aplicării Regulamentului 1370/2007. Mai mult, ca parte a celui de-al Patrulea Pachet Feroviar, Comisia va elabora o propunere de revizuire a acestui Regulament, propunere ce ar putea fi publicată la sfârşitul anului 2012 sau începutul lui 2013.


Arhiva