Accesarea fondurilor europene încă reprezintă o provocare pentru multe dintre noile state membre

Accesarea fondurilor europene încă reprezintă o provocare pentru multe dintre noile state membre

Category : Ştiri

Asociația Industriei Feroviare Europene (UNIFE) promovează dezvoltarea industriei și a pieței de profil. Calea ferată este vitală pentru transportul la nivel european și de asemenea, ea susține dezvoltarea la nivel global. Astfel că transportul feroviar ar trebui promovat mai bine în raport cu cel rutier. Carta Albă a Transporturilor din 2011 stabilește obiective clare pentru reducerea emisiilor de gaze poluante cu 60% până în 2050 și pentru transferul a 30% din mărfuri pe calea ferată până în 2030 și 50% până în 2050”, a declarat Jan Steinkohl, Public Affairs Manager în cadrul UNIFE, cu ocazia participării la conferința cu tema ”Dezvoltarea infrastructurii feroviare în contextul programului de finanțare 2014 – 2020”, organizată de către Club Feroviar alături de Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) la Sibiu în perioada 19 – 20 februarie. Obiectivele stabilite în Carta Albă din 2011 pot fi susținute prin accesarea fondurilor europene.

”Pentru România 5,3 miliarde de euro vor fi disponibile, pentru transporturi, în perioada de finanțare 2014 – 2020. În plus, pentru aceeași perioadă de finanțare Mecanismul Conectarea Europei (MCE) pune la dispoziția statelor membre UE 26 miliarde euro (10 miliarde euro din această sumă vor fi pentru statele care beneficiază de fondurile de coeziune). Prima cerere de finanțare prin MCE este prognozată pentru iunie anul acesta”, subliniază Jan Steinkohl. Pentru multe din noile state membre ale UE accesarea fondurilor europene pentru transport feroviar constituie încă o provocare, până în prezent prioritatea fiind acordată transportului rutier unde proiectele păreau să se dezvolte mai bine.

Cu toate acestea, UNIFE este de părere că prin voință politică, o mai bună organizare a activității, un management la nivel înalt precum și o mai bună pregătire a licitațiilor implementarea de proiecte feroviare, cu sprijinul fondurilor europene, ar fi mai eficientă. De asemenea, sporirea independenței politice a agențiilor care manageriază investițiile este una din cerințele cheie pentru o mai bună absorbție a fondurilor UE.

UNIFE alături de Comunitatea Companiilor Europene de Cale Ferată și Infrastructură (CER) organizează o serie de workshop-uri între părțile implicate (administratori de infrastructură, operatori, administrații publice) și factori de decizie pentru schimb de experiență în ceea ce privește accesarea fondurilor europene.


Arhiva