AIF-2016 ro

Zilele Feroviare 2011: Votul final privind revizuirea Pachetului I Feroviar ar putea fi dat la începutul anului 2012

  • -

Zilele Feroviare 2011: Votul final privind revizuirea Pachetului I Feroviar ar putea fi dat la începutul anului 2012

Category : Ştiri

„Unul din obiectivele importante şi imediate ale Comisiei Europene îl constituie revizuirea Primului Pachet Feroviar, care nu aduce neapărat noutăţi ci mai multe clarificări ale normelor actuale în ceea ce priveşte aplicarea acestuia în statele membre ale Uniunii Europene, deoarece, după cum se ştie deja, la zece ani de la intrarea în vigoare a Pachetului I Feroviar, implementarea în legislaţiile naţionale nu s-a realizat corespunzător, fapt care nu a făcut decât să atragă introducerea unor proceduri de infringement către numeroase state UE”, a punctat Frank Jost, Director Strategie din cadrul DG MOVE, Comisia Europeană, cu ocazia participării la Summit-ul Zilele Feroviare 2011 – “Relocarea facilităţilor de producţie de la Vest la Est. Oportunităţi şi provocări pentru dezvoltarea transportului feroviar din Spaţiul Extins al Mării Negre”, organizat la Bucureşti de către Club Feroviar alături de Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF), în perioada 4 – 5 octombrie.
Directorul de strategie din cadrul DG MOVE a făcut o scurtă trecere în revistă a principalelor propuneri cuprinse în proiectul de revizuire a Primului Pachet Feroviar, astfel metodele de finanţare şi de taxare ocupă un loc important, acestea fiind definite prin dezvoltarea unei arhitecturi financiare pentru a stimula investiţiile în infrastructura feroviară, detalierea normelor existente privind taxarea şi abordarea unor scheme de taxare mai inteligente. În prezent, revizuirea Pachetului I Feroviar aşteaptă votul final al Parlamentului European. Un alt obiectiv pe agenda privind revizuirea Pachetului I este reprezentat de politica privind concurenţa, în acest sens, reprezentantul DG MOVE a precizat că este necesară îmbunătăţirea transparenţei pieţei feroviare, îmbunătăţirea accesului operatorilor feroviari la serviciile feroviare conexe dar şi eliminarea potenţialelor conflicte de interes şi a discriminării accesului la infrastructura feroviară. Cel de-al treilea obiectiv îl reprezintă supravegherea inadecvată a reglementărilor în domeniul feroviar de către autorităţile naţionale, în acest caz fiind vorba de competenţele organismelor de reglementare. În câteva state membre UE aceste organisme aparţin de ministerele de transport, care de asemenea deţin sau controlează operatorii de stat, ceea ce reprezintă clar un conflict de interese.
Referitor la fondurile disponibile pentru infrastructură ce vor fi incluse în următorul exerciţiu bugetar, 2014 – 2020, Frank Jost a precizat faptul că, “Comisia Europeană a cerut 50 de miliarde de euro însă nu vă pot spune ce sumă vom primi cu exactitate”.