AIF-2016 ro

Zilele Feroviare 2011: Proiecte în valoare de 2,3 miliarde euro vor fi curând demarate la calea ferată

  • -

Zilele Feroviare 2011: Proiecte în valoare de 2,3 miliarde euro vor fi curând demarate la calea ferată

Category : Ştiri

“Nu vă ascund faptul că după un an de mandat avem multe de discutat, nu am nimic de ascuns în ceea ce priveşte situaţia actuală a infrastructurii feroviare. Calea ferată a fost „copilul nedorit” al transporturilor. Cu toate acestea, calea ferată a început să înregistreze progrese, iar prin demararea programelor de restructurare în calea ferată, se văd şi semne pozitive, după ce au fost schimbate contractele managerilor care cuprind acum clauze clare privind nivelul arieratelor şi al veniturilor la buget. Au fost reduceri ale pierderilor cu 47% la CFR SA şi 65% la CFR Marfă, în timp ce numărul de pasageri trasportaţi pe calea ferată a crescut cu 40% faţă de anul trecut. Cifrele ne arată că putem fi optimişti”, a declarat Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, cu ocazia participării la Summit-ul Zilele Feroviare 2011 “Relocarea facilităţilor de producţie de la Vest la Est. Oportunităţi şi provocări pentru dezvoltarea transportului feroviar din Spaţiul Extins al Mării Negre”, organizat la Bucureşti de către Club Feroviar alături de Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF), în perioada 4 – 5 octombrie.
Anul 2007 a reprezentat un moment crucial pentru starea de fapt  a transportului feroviar prin integrarea României în UE într-un sistem complex în care partea feroviară a avut un rol important. Vin totuşi cu o critică în sensul că în toţi aceşti ani România a pierdut cifre, mai exact, dacă în UE traficul pe calea ferată a crescut în această perioadă cu 6%, în România a scăzut cu 36%, iar degradarea infrastructurii a fost constantă”, a adăugat Anca Boagiu. Ministrul român al transporturilor a făcut referire şi la proiectul liniei de mare viteză de pe teritoriul României, “un subiect tratat de toţi cu răceală”. “Se elaborează studiul de prefezabilitate pentru a putea trece la demararea proiectului. Potenţialul economic al României este foarte mare iar poziţia sa geografică permite dezvoltarea acestei căi ferate”, a mai precizat ministrul Anca Boagiu.
O prioritate a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este transportul intermodal, integrarea căilor de transport fluvial cu reţeaua de transport feroviar precum şi conexiunea maritim – feroviar. Integrarea practică a sistemului feroviar în transportul intermodal se face numai prin investiţii, iar cei 2,3 miliarde de euro, alocaţi căii ferate prin fonduri de coeziune pentru dezvoltarea infrastrutucturii feroviare, sunt pe cale de a fi contractaţi. Ştiu cât de important este faptul că România beneficiază de o finanţare constantă pentru investiţii şi dezvoltarea infrastructurii”, a precizat Anca Boagiu.