AIF-2016 ro

Transportul intermodal, prin terminalele de la Marea Neagră, reprezintă o oportunitate de dezvoltare a BDZ Cargo

  • -

Transportul intermodal, prin terminalele de la Marea Neagră, reprezintă o oportunitate de dezvoltare a BDZ Cargo

Category : Ştiri

Una din problemele majore cu care se confruntă transportul feroviar din Bulgaria o constituie discriminarea între transportul rutier şi cel feroviar de marfă, lucru pe care l-am subliniat şi miniştrilor în cauză. Scăderea valorii taxei de utilizare a infrastructurii pentru trenurile de marfă nu este încă o soluţie viabilă pe termen lung. În ceea ce priveşte intermodalitatea transportului de mărfuri, previzunile sunt bune, s-au făcut progrese în acest sens. Transportul intermodal prin terminale de la Marea Neagră reprezintă o oportunitate de dezvoltare a BDZ Cargo”, a declarat Yordan Nedev, director executiv al BDZ Cargo, prezent la Conferinţa cu tema „Un transport feroviar de marfă eficient pentru servicii logistice competitive” organizată de către Club Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) în perioada 25 – 26 aprilie la Constanţa.

„Intermodalitatea reprezintă o şansă de spori volumul mărfuri transportate, iar aici trebuie să recunosc faptul că portul Constanţa este mult mai eficient decât porturile noastre. Volumele de transport de mărfuri sunt de trei – patru ori mai mici decât în România. Am reuşit totuşi să atragem volume de trafic de marfă de la transportul rutier către calea ferată. Transportul intermodal ne sporeşte colaborarea cu alte companii de transport de mărfuri care activează în perimetrul Mării Negre. Am dezvoltat terminale intermodale pentru traficul de mărfuri în regim RO-RO şi RO-LA, însă doar trei dintre acestea sunt utilizate, din totalul de şase, din care două aparţin BDZ Cargo, un terminal aparţine companiei de infrastructură din cadrul BDZ, iar alte trei aparţin operatorilor privaţi. În Bulgaria nu sunt probleme la accesul în terminalele de marfă, ci, dimpotrivă ne concentrăm pe sporirea volumelor de transport ”, a adăugat Nedev.

Reprezentantul BDZ Cargo a vorbit şi despre provocările şi problemele întâmpinate de transportul feroviar de mărfuri, este vorba despre starea precară a infrastructurii feroviare, finanţarea neadecvată a căii ferate, mentenanţa materialului rulant care se efectuează destul de des dar şi despre vitezele mici de circulaţie a trenurilor din care rezultă intârzieri în livrarea mărfurilor.