Summitul feroviar al Moldovei – intrarea in scena a noului automotor modernizat in Romania

Summitul feroviar al Moldovei – intrarea in scena a noului automotor modernizat in Romania

Category : Evenimente , Ştiri

Î.S. „Calea Ferata din Moldova” şi Club Feroviar au organizat la Chişinau primul Summit Feroviar al Moldovei, organizat sub inaltul patronaj al Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova. Evenimentul, derulat in zilele de 7 şi 8 iunie 2012, a fost completat de lansarea oficiala, in data de 5 iunie a noului automotor modernizat al Moldovei.

Cu prilejul Summitului Feroviar, principalii actori implicaţi in crearea şi implementarea politicilor de dezvoltare a sectorului feroviar din Moldova, cu spijinul partenerilor europeni, vor analiza subiectul modernizarii reţelei de infrastructura pe relaţia cu graniţa Uniunii Europene şi modernizarea parcului de material rulant pentru reducerea consumurilor energetice şi a poluarii. Proiectele feroviare de anvergura precum Chişinau-Ungheni, Chişinau-Giurguleşti, construirea unui terminal logistic modern, proiectele de modernizare ce vizeaza incurajarea traficului de marfuri şi persoane pe relaţiile Rusia-Kazahstan-Ucraina-Moldova-Uniunea Europeana, au fost cateva dintre temele ce au fost abordate in cadrul dezbaterilor.

În deschiderea summitului au luat cuvantul Anatol Șalaru, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii Drumurilor al Republicii Moldova, Septimiu Buzaşu, Secretar de Stat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din Romania, Dirk Schuebel, Ambasador, Şef al Delegaţiei UE in Republica Moldova, Libor Lochman, Director Executiv – Comunitatea Cailor Ferate Europene (CER) Vitalie Struna, Director General – Î.S. “Calea Ferata din Moldova” (CFM) şi Ştefan Roşeanu, Senior Partner – Club Feroviar.

Primul pas concret pe drumul modernizarii sistemului feroviar a fost reprezentat de momentul in care Caile Ferate din Moldova (CFM) au prezentat noul automotor reconstruit, pentru care s-a pastrat doar 20% din componentele sale, restul componentelor fiind inlocuite, echipamentele necesare fiind furnizate din Italia, Marea Britanie şi Germania, iar proiectarea şi montarea au fost elaborate in Romania. Automotorul va fi pus in circulaţie pe ruta Bender – Ocniţa.

Vehiculul cu patru vagoane, unul de clasa I şi celelalte de clasele II şi III a fost modernizat prin semnarea contractului dintre CFM şi compania romaneasca Remar Paşcani. „Contractul face parte dintr-un acord cadru ce vizeaza modernizarea a altor 14 vehicule, acestea urmand sa fie livrate in doua tranşe, de 5 trenuri şi apoi 9. Contractul semnat cu compania romaneasca a avut o valoare de 2,2 milioane de euro, insa acesta reprezinta jumatate din valoare, deoarece, in baza contractului, CFM aloca doar aceasta suma, restul fiind susţinut de Remar Paşcani.

„Pentru noi, acest proiect este unul din paşii importanţi pe care ii avem de realizat in vederea modernizarii şi promovarii transportului feroviar”, a declarat Vitalie Struna, director general al Companiei de Cai Ferate din Moldova, cu ocazia prezentarii automotorului din cadrul Summitului Feroviar al Moldovei. Automotorul are o capacitate de 267 de locuri şi este dotat cu sisteme de informare şi securitate, climatizare, scaune moderne şi facilitaţi pentru persoanele cu dizabilitaţi.

„Realizarea acestui proiect a avut o durata de 2 luni. Vehiculul are o durata de viaţa de 20 de ani, este fiabil şi are protecţie anticoroziune 20 de ani. Comenzile vagoanelor sunt automatizate, automotorul beneficiind de sisteme de informare şi securitate. Despre preţul acestui vehicul, pot sa zic ca este sub cel ale competitorilor europeni”, a declarat Cristea Iulian, director tehnic al companiei Remar Paşcani.

Trenul D-1 M 001 are un motor diesel de producţie suedeza Volvo şi corespunde normelor europene de emisie a dioxidului de carbon, consumul de motorina fiind de 36 – 38 l/h. Interiorul a fost proiectat de o companie din Italia, la amenajarea caruia au fost folosite materiale durabile precum placa bazaltica, raşini poliesterice, profile de aluminiu. Sistemul electric, furnizat de Siemens, este pe baza de LED-uri, al caror consum este de doua ori mai mic, in comparaţie cu sistemul de iluminare pe baza de tuburi fluorescente de aceeaşi intensitate.

Din perspectiva operatorului feroviar, produsul se incadreaza in strategia de reciclare actuala globala, vehiculul intra intr-un nou ciclu de viaţa datorita refacerii şi consolidarii structurii şi montarii de echipamente noi şi de asemenea, pe intreaga durata de exploatare a automotorului fiind asigurate piesele de schimb.

foto: http://dl.transfer.ro/transfer_ro-11jun-6de89f3ff7.zip


Arhiva