AIF-2016 ro

Se cauta solutii pentru deblocarea reabilitarii tronsonului Brasov-Simeria-Curtici

  • -

Se cauta solutii pentru deblocarea reabilitarii tronsonului Brasov-Simeria-Curtici

Category : Ştiri

CFR SA este compania care trebuie sa isi concretizeze cerintele, sa le transmita Ministerului si sa declanseze astfel deblocarea proiectelor de reabilitare a infrastructurii, a fost concluzia afirmata de Stefan Roseanu, secretar general al Asociatiei Industriei Feroviare, in cadrul unei emisiuni a postului Money Channel dedicata infrastructurii feroviare. Variantele pentru reabilitarea sectorului Brasov-Simeria-Curtici si discutiile dintre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii(MTI) si reprezentantii Comisiei Europene pe acest subiect au reprezentat temele principale de discutie ale emisiunii.
„Industria feroviara din Romania are capacitatea de a raspunde cererilor CFR SA, atat prin companiile autohtone cat si prin reprezentantele companiilor multinationale din tara noastra… Cheia de bolta este la CFR. In functie de raspunsurile specialistilor din CFR SA, Ministerul isi poate construi si justifica pozitia in fata Comisiei Europene”, a adaugat Stefan Roseanu.
Pe de alta parte, in opinia lui Barna Tanczos – fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, invitat in aceeasi emisiune, specialistii din CFR SA s-au imputinat in ultima vreme; in special cei care se ocupau de generarea de proiecte au ales locuri de munca mai bune si mai motivante din punctul de vedere al salariilor. Reabilitarea tronsonului Brasov-Simeria-Curtici, parte a Coridorului IV, este blocata in momentul de fata pana la alegerea unei variante de traseu care sa revizuiasca studiile de fezabilitate intocmite in 2005. Se au in vedere revizuiri care sa asigure o viteza tehnica de 160km/h pe majoritatea lungimii traseului.
Finantarea executiei proiectului pentru sectiunea 1, respectiv sectiunea de cale ferata Frontiera Ungara – km 614, era asigurata din fonduri de la Banca Europeana de Investitii, in valoare de 300 milioane de euro. Pentru sectiunile de cale ferata 2 si 3, respectiv tronsonul cuprins de la km 614 – Simeria, executia lucrarilor urma a se face din fonduri de coeziune.
In 14 octombrie 2008, intr-un memorandum aprobat in sedinta de guvern, se hotareste revizuirea si alegerea variantelor maximale, precum si asigurarea finantarii sumelor necesare de la bugetul de stat. Variantele respective corespund, se arata in document, cerintelor formulate Comisiei Europene la data de 3 iulie 2008. Aceste variante asigura indeplinirea cerintelor maximale impuse pentru 92,28% din traseu in cazul sectiunii Simeria – Curtici si respectiv 86,18% din traseu pentru sectiunea Brasov – Simeria.
Negocierile intre reprezentantii Comisiei Europene(DG Regio) si ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii(MTI) pe aceasta tema continua insa, o ultima intrevedere in acest sens avand loc pe 31 martie. MTI, BEI si CFR SA sprijina alternativa aleasa in 2005, in timp ce reprezentantii DG Regio cer refacerea studiilor de fezabilitate si anularea imprumutului BEI, acestea ar fi concluziile intalnirii conform informatiilor prezentate de Money Channel.