România are nevoie de o strategie pe termen lung pentru dezvoltarea sistemului feroviar

România are nevoie de o strategie pe termen lung pentru dezvoltarea sistemului feroviar

Category : Ştiri

Crearea unui dialog constructiv între autorităţi şi companiile din domeniul feroviar este foarte importantă pentru dezvoltarea acestui sistem şi pentru a încuraja creşterea cotei de piaţă a acestui mod de transoport. Acesta este unul din multele motivele pentru care Consiliul de Supraveghere din domeniul feroviar vrea să contribuie la creşterea cotei şi performanţei transportului feroviar, la nivel naţional. în acest sens, România are nevoie de o strategie pe termen lung, elaborarea acesteia fiind una din deciziile importante care vor fi puse în aplicare de către acest organism.

„Vrem să încurajăm dialogul între factorii de decizie din transportul feroviar şi companii pentru a rezolva problemele cu care se confruntă sistemul feroviar. Deşi au fost implementate programele de restructurare, acestea au vizat doar segmentul forţei de muncă, dar fără să se înregistreze performanţa economică, pentru a implementa programe de modernizare. În acest context, este important să definim priorităţile pentru următoarea etapă şi să stabilim o strategie reală pentru creşterea şi dezvoltarea pieţei feroviare. Avem nevoie de specialişti în domeniu cu care să colaborăm pentru a putea avea o strategie viabilă în următorii 20 de ani. Statele europene pariază pe transportul feroviar, iar estimările şi proiectele lor ne ajută să putem să elaborăm proiecte şi preconizări pentru proiectele de infrastructură şi trafic feroviar”, a declarat Otilian Neagoe, Preşedinte în Consiliul de Supraveghere din domeniul feroviar din cadrul Consiliului Concurenţei, în timpul conferinţei „Un transport feroviar de marfă eficient pentru servicii logistice competitive”, desfăşurată în perioada 25-26 aprilie 2012 la Constanţa, şi organizată de Club Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF).

Deoarece strategia ce ar urma să fie elaborată va trata şi rolul transportului feroviar în siguranţa şi securitatea naţională, în cadrul structurii organizatorice a Consiliul de Supraveghere va fi înfiinţat un departament tehnic. „Recomandarea UE este de a avea un astfel de departament, care să aibă 15-20 de membri, însă pentru acest an, din cauza constrângerilor bugetare, am acceptat să avem doar 5 membri, iar în anii următori, numărul acestora va creşte constant”, a mai precizat Neagoe. 


Arhiva