AIF-2016 ro

Majoritatea investitiilor feroviare ale Romaniei nu sunt in propunerile pentru finantare europeana intre 2014 si 2020

  • -

Majoritatea investitiilor feroviare ale Romaniei nu sunt in propunerile pentru finantare europeana intre 2014 si 2020

Agentia Nationala de Presa Agerpres – 16 Septembrie 2011

România nu a introdus decât o mică parte din proiectele de investiţii feroviare, estimate la cel puţin opt miliarde euro, în strategia de finanţarea ce se stabileşte în prezent la nivelul Uniunii Europene pentru perioada 2014 – 2020, a declarat, joi, Ştefan Roşeanu, secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România, cu ocazia lansării Platformei România Feroviară 2020.

Click here to find out more!

‘Necesarul de investiţii pentru proiectele care ar trebui să fie derulate de România până în 2020, multe dintre ele deja aflate în programul actual de finanţare cu fonduri europene, este de 7 – 8 miliarde euro. Din acestea, doar câteva sunt introduse în strategia naţională de finanţare a României pentru perioada 2014 – 2020. Fără realizarea acestor investiţii, multe dintre proiectele derulate în actualul program de finanţare sunt inutile. De asemenea, fără a face aceste investiţii nu vom îndeplini cerinţele stabilite la nivel european prin Carta Albă a Transporturilor’, a spus Ştefan Roşeanu.

Acesta a precizat că proiectul de instalare a unor sisteme moderne de semnalizare pe Coridorul IV feroviar de Transport European, între graniţa de vest – Bucureşti şi Constanţa, care să permită ca orice tren european să circule fără restricţii, nu este pe lista priorităţilor de investiţii cu sprijin european. Nici Coridorul IX de Transport Feroviar European, Giurgiu – Ploieşti – Focşani – Iaşi nu este pe lista de finanţare cu fonduri europene în perioada 2014 – 2020, la fel şi latura sudică a Coridorului IV Feroviar de Transport European, între Timişoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Calafat, importantă având în vedere investiţia Ford de la Craiova şi Parcul multimodal ce va fi construit de Bulgaria în zonă.

Nici electrificarea a circa 1.280 de kilometri de cale ferată nu a fost încă inclusă în strategia pentru viitorul program de investiţii, deşi doar 30 la sută din calea ferată din România este electrificată.

‘În ceea ce priveşte ramura nordică a Cordiorului IV de transport Feroviar, sunt două tronsoane, care trec prin Munţii Apuseni, nefinanţate, şi care vor trebui finanţate în viitorul program european, dar vor necesita fonduri substanţiale. Este adevărat că cinci sectoare de pe actualul coridor sunt în licitaţie acum dar orice contestaţie ar amâna cheltuirea fondurilor prin Programul Opraţional Sectorial – Transporturi 2007 – 2013’, a precizat preşedintele AIF.

Potrivit datelor industriei feroviare din România, statul român este în întârziere cu actualele investiţii finanţate prin POST, deja în acest an trebuind să fie gata Cordorul IV feroviar, între Nădlac – Arad – Braşov – Bucureşti şi Constanţa, iar pe Cordorul IX lucrările ar fi trebuit să fie în lucru. Din păcate, susţin specialiştii, România a făcut o alegere greşită prin atacarea, cu lucrări de modernizare amplă, a două mari coridoare, fiind de preferat varianta unor lucrări de aducere la parametrii a unuia din cele două coridoare concomitent cu lucrări ample de refacere a liniei în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene.

Având în vedere lipsa unei strategii clare în domeniu, AIF împreună cu reprezentanţii mediului privat şi domeniul academic din sectorul feroviar au lansat Platforma România Feroviară 2020 care îşi propune realizarea unei strategii de relansare a transportului şi industriei feroviare din România care să fie analizată şi adoptată ulterior de Guvern.

Sursa: http://www.agerpres.ro

Preluat de http://www.doingbusiness.ro/ro/stiri-afaceri/25081/majoritatea-investitiilor-feroviare-ale-romaniei-nu-sunt-in-propunerile-pentru-finantare-europeana-intre-2014-si-2020