Deblocarea investiţiilor în infrastructura feroviară relansează România pe harta transportului Eurasiatic

Deblocarea investiţiilor în infrastructura feroviară relansează România pe harta transportului Eurasiatic

București, 29 septembrie 2011 – România este pe cale să demareze cele mai ample investiții în infrastructura feroviară din perioada post-revoluționară. 3 miliarde de Euro este valoarea proiectelor de investiții ce se află în această perioadă în diverse etape de licitare. Fondurile Uniunii Europene alocate în baza Programului Operațional Sectorial – Transporturi 2007 – 2013 urmează să cofinanțeze reconstrucția liniei ce unește Portul Constanța și Bucureștiul cu Europa Centrală și Occidentală. Derularea adecvată a procedurilor de atribuire și a lucrărilor va aduce Constanța pe piața globală a transporturilor, ca soluție alternativă și complementară pentru marile porturi de la Atlantic și Marea Nordului (Rotterdam, Anvers, Hamburg).

Totuși timpul este scurt, recepțiile finale ale lucrărilor trebuind a fi realizate înainte de 31 decembrie 2015 pentru a evita rambursarea fondurilor europene și pentru a asigura o nouă finanțare până în 2020 de aproximativ 3-4 miliarde Euro, care să sprijine reconstruirea liniilor dintre Craiova și Calafat, București și Giurgiu și, nu în ultimul rând, finalizarea lucrărilor de reconstrucție pe sectorul transilvan al Coridorului IV.

Club Feroviar și Asociația Industriei Feroviare din România reunesc la București elita politică și tehnică a sectorului transporturi din România, Europa și Asia pentru a analiza oportunitățile și amenințările la adresa dezvoltării sectorului feroviar în perspectiva 2020. Anca Boagiu (Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România), Zoltan Kazatsay (Director General Adjunct al Directoratului General pentru Mobilitate și Transport, Comisia Europeană), Frank Jost (Policy Officer Single European Railway Area al Directoratului General pentru Mobilitate și Transport, Comisia Europeană) și Helmut Meelich (Director Rețele Feroviare și Rutiere Europene, ONU Cooperare Economică pentru Europa) vor participa la summitul ZILELE FEROVIARE 2011 (4-5 Octombrie), alături de alți 80 de formatori de opinie din domeniu, pentru a conduce discuțiile cu privire la oportunitățile de creștere a volumelor de mărfuri ce tranzitează România pe rutele Asia – Europa.

Discuțiile de la Zilele Feroviare 2011 se vor încadra în Platforma România Feroviară 2020: inițiativă privată, ce se bucură de sprijinul autorităților publice, pentru relansarea sectorului de cale ferată din România, având ca pivot central încurajarea cercetării și inovației în domeniu, ca vector de creștere economică și a competitivității companiilor din domeniu pe plan internațional.

 

Despre Asociaţia Industriei Feroviare din România – AIF: organizaţie nonguvernamentală şi non-profit ce are ca misiune creşterea notorietăţii transportului pe şină în România şi promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marfă şi călători. Asociaţia îşi stabileşte printre obiective intensificarea dialogului dintre reprezentanţii industriei feroviare şi beneficiarii produselor acesteia în sensul identificării celor mai bune soluţii tehnice şi financiare pentru proiectele feroviare din România şi străinătate.

 

Despre Club Feroviar: organizație non-guvernamentală, de drept privat, ce acționează ca o platformă integrată de comunicare adresată organizaţiilor din domeniul feroviar, transportului multimodal și transportului public şi are ca misiune realizarea în Spaţiul Extins al Mării Negre (SEMN) a unui transport feroviar integrat, competitiv şi orientat catre client. Clubul Oamenilor de Afaceri Club Feroviar este centrul diplomaţiei sectorului feroviar și de transport public. Implicând principalii acţionari ai mediului de afaceri feroviar local și european, organizaţia reprezintă un grup de discuţii strategic care susţine dezvoltarea sectorului feroviar și de transport public. Clubul încurajează comunicarea între reprezentanţii autorităţilor relevante, companii, membri ai mediului academic, jurnalişti şi organizaţii non-profit. Având ca principal scop îmbunătăţirea competitivităţii în sectorul feroviar și transportului public, Clubul cuprinde grupuri de consultanţă strategică, ştiinţifică şi tehnică care oferă consultanţă autorităţilor din domeniu. Documentele şi studiile publicate abordează problemele cu care se confruntă companiile feroviare şi alcătuiesc cadrul unei strategii de dezvoltare durabilă a căilor ferate.

 


Arhiva