AIF-2016 ro

CFR SA intentioneaza atragerea de noi fonduri UE pana la sfarsitul lui 2011

  • -

CFR SA intentioneaza atragerea de noi fonduri UE pana la sfarsitul lui 2011

Category : Evenimente , Ştiri

“Stadiul actual al absorbtiei fondurilor europene e prost, nu putem nega acest lucru. Lucrurile nu au evoluat deloc bine, pana acum un an nu aveam nimic nou, nu aveam o perspectiva, nu puteam spune ce vom face. In prezent insa lucrurile s-au organizat, avem o perspectiva pe termen lung si una pe termen scurt”, a declarat Marius Corduneanu, director general adjunct Proiecte Europene din cadrul CFR SA, cu ocazia desfasurarii mesei rotunde „Cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene in domeniul feroviar – Parteneriatul dintre industria feroviara si autoritatile publice”, organizata la 24 iunie de catre Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) si Club Feroviar.
„Rolul nostru consta in crearea de proiecte noi si deblocarea celor deja existente. Am luat deja masuri pentru viitorul apropiat, nu vrem sa ne trezim ca vom avea o rata mare de implementare a proiectelor si sa nu avem specialisti cu care sa dezvoltam aceste proiecte, iar pentru asta incercam, desi este greu financiar vorbind, sa aducem noi specialisti. In acest sens, am inceput sa deblocam programe de asistenta tehnica pe proiectele TEN-T. Vrem sa lansam asistenta tehnica pentru implementarea proiectelor lansate prin POS-T, speram chiar pana la sfarsitul lui 2011 sa avem lansat un astfel de program de asistenta tehnica.
Asta este perspectiva imediata pe partea de implementare, dar stiu ca sectorul de industrie de profil este interesat de partea de contractare. Trebui sa gandim cu totii (autoritati si sectorul feroviar n.r.) pe termen lung, stim cu totii care au fost problemele legate de finantarea ISPA si nu vrem ca acestea sa se mai repete. Important de mentionat este faptul ca pentru lucrarile la Coridorul IV s-a renuntat la practica precalificarii, urmand a se licita lucraile pe loturi”, a mai adaugat Marius Corduneanu.
Dezbaterea s-a concentrat si asupra obiectivelor si a situatiei modernizarii sectorului de transport feroviar.
„In legatura cu partea de contractare pana la sfarsitul lunii iulie, a.c., vom lansa licitatia pentru echiparea cu ERTMS pe tronsonul Frontiera-Curtici-Arad-km 614, speram astfel sa recuperam timpul pierdut, si pe sectiunea Simeria – Coslariu. Vom lansa licitatii pentru toate loturile privind echiparea cu ERTMS precum si supervizarea lucrarilor. De asemenea, dorim sa platim un avans catre constructori, de minim 15%. Dorim sa terminam toata ramura nordica a Coridorului IV si sa includem si ramura sudica a Coridorului IV in cadrul actualului POS-T, 2007 – 2013. Avem in vedere lansarea licitatiei pentru sectiunea Simeria – Gurasada (680 mil euro), putem, cred eu, sa includem licitatia tot in cadrul POS-T 2007 – 2013. Saptamana viitoare (incepand cu 27 iunie n.r.) o delegatie a DG Regio se va afla in Romania iar noi vrem sa discutam despre aceste proiecte.
In plus, am reusit in ultima luna sa aducem un proiect foarte important in POS-T, ma refer la reabilitarea podului Gradistea. Speram ca pana la finele anului sa demaram lucrarile de reabilitare. Proiectul se va executa dupa modelul design&build, finantarea pentru acesta fiind sub 50 mil euro. Aici este nevoie de revizuirea studiului de fezabilitate.
In plus am inclus in POS-T si proiectului Liniei de Mare Viteza Arad – Constanta, pentru acesta vom include un studiu de pre-fezabilitate, pentru a demonstra viabilitatea si importanta economica a unui astfel de proiect. Personal, nu cred ca vom intampina vreo problema. Proiectul este de asemenea inclus si in TEN-T. Vom demara si lucrarile la sectiunea Predeal – Brasov, unde vrem sa construim un tunel feroviar de 24 km. Urmeaza sa mai avem intrevederi cu reprezentantii Comisiei Europene pentru a vedea care este cea buna varianta de traseu”, a mai adaugat directorul general adjunct pe Proiecte Europene, Marius Corduneanu.