Căile Ferate din Republica Moldova se axează pe reabilitarea infrastructurii feroviare

Căile Ferate din Republica Moldova se axează pe reabilitarea infrastructurii feroviare

Category : Ştiri

“Suntem interesaţi de realizarea la Chişinău a unui terminal pentru transbordarea şi transvazarea containerelor de mărfuri şi astfel să fim o poartă către Europa pentru tranzitul mărfurilor ce vin dinspre Est”, a declarat Vitalie Struna, directorul general al Căilor Ferate din Republica Moldova, cu ocazia participării la conferinţa „Dezvoltarea infrastructurii feroviare – politici, proiecte și tehnologii” organizată de către Club Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) la Sibiu, în perioada 22-23 februarie.
„Compania de Căi Ferate din Moldova nu este restructurată, iar piaţa de transport feroviar nu este liberalizată, cu toate acestea compania a avut profit pe anul 2011. Avem proiecte viabile pentru majorarea tranzitului de mărfuri şi al călătorilor pe plan extern. Avem un proiect important alături de CFR SA, conexiunea Odessa – Constanţa şi ieşirea către statele Baltice, de asemenea pentru sporirea traficului de mărfuri. Avem un alt proiect legat de conexiunea cu portul Ismail pentru a spori tranzitul mărfurilor prin Moldova. În plus, am discutat cu Banca Europeană de Reconstrrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru un împrumut de 180 milioane euro în vederea achiziţionării de vagoane noi pentru transportul de călători, transportul pe relaţiile către Moscova, Sankt Petersburg, Rostov şi Bucureşti sunt dintre cele care generează venituri. Am pregătit documentaţia şi sper să primim sprijin de la Uniunea Europeană pentru finanţarea tronsonului transfrontalier Cristeşti – Jijia – Chişinău (între România şi Republica Moldova), ce va avea ecartament de 1435 mm şi va fi complet electrificat. Pentru acest proiect fondurile necesare sunt de 435 milioane euro”, a mai adăugat Vitalie Struna.
Deschiderea portului Giurgiuleşti, din Republica Moldova, este un alt proiect important atât pentru Republica Moldova cât şi pentru România, deoarece portul dispune de ambele ecartamente, 1435mm şi 1520mm, şi este specializat pe containere pentru produse petroliere.

Mai multe detalii veţi putea citi în interviul ce va fi publicat în numărul de aprilie al Railway PRO Transport & Logistics.


Arhiva