AIF-2016 ro

Actul aditional la Contractul de Activitate al CFR SA va intra în vigoare

  • -

Actul aditional la Contractul de Activitate al CFR SA va intra în vigoare

Category : uncategorized

  Actul Aditional pe anul 2009 la Contractul de activitate a CFR SA pentru perioada 2008-2011, fiind aprobat de Guvernul Romaniei si publicat in Monitorul Oficial, pe 29 iulie 2009, va intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii.
Documentul cuprinde programele si prioritatile pentru 2009, urmarind „eficientizarea transportului feroviar prin aplicarea unei tarifari (pentru TUI si servicii) echitabile si stimulatoare si prin abordarea unor solutii tehnice în transportul feroviar compatibile/corelate cu cele din UE, corespunzatoare programelor prioritare aprobate anual prin acte aditionale”.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) aloca, prin bugetul anual pe 2009, pentru „alte cheltuieli asimilate investitiilor – reparatii capitale” 13,287 milioane de lei.
Din suma de 13,287 de milioane de lei, principalele lucrari de reparatii ale infrastructurii feroviare constau in repararea a 10 linii (2,695 de milioane de lei), a 6 poduri (813 mii lei), terasamente în 4 zone (818 mii lei), 8 tuneluri (3,045 milioane de lei), instalatii SCB+IFTE (2,559 milioane de lei). Pentru manipulari materiale în baze si expertiza/proiectare/asistenta tehnica, MTI aloca 3,357 milioane de lei.
Conform actului aditional, pentru Proiectul Sectorial de Sprijinire a Transporturilor (TSSP), in valoare totala de 267,953 de milioane de lei (112,5 milioane de dolari,) finantat în proportie de 80% de Banca Mondiala, MTI va aloca, tot pentru 2009, 13,6 milioane de lei (cca 4,1 milioane de doalri).
Pentru 2009, principalele lucrari de reparatii ale infrastructurii feroviare necesita investitii estimate la 785 de milioane de lei, MTI putand sa asigure doar putin peste 13 milioane de lei.
Pentru reducerea restrictiilor de viteza si a punctelor periculoase si cresterea vitezelor în functie de lucrarile care se executa, este necesara o investitie de 2,33 miliarde de lei.
Actul aditional stabileste si lista de programe prioritare pentru 2009, (19 proiecte) care cuprinde programul de reabilitare si modernizare a coridorului IV, dar si pentru coridorul IX, modernizarea statiilor de cale ferata, constructia liniei Ramnicu Valcea-Valcele, electrificarea caii ferate, dezvoltarea si modernizarea retelei de telecomunicatii digitale, realizarea caii ferate de mare viteza, POS-T 2007-2013, si altele.
Conform actului aditional, coeficientii de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI) se schimba fata de valorile din Contractul de Activitate al CFR SA, care, asa cum fusese aprobata, nu a fost pusa în aplicare de administratorul de infrastructura feroviara.
Astfel, metodologia de calcul TUI se bazeaza pe distanta parcursa de tren, tonajul brut al trenului, tipul de trafic (marfa sau calatori), ruta de circulatie si clasa sectiei de circulatie si dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tractiune.
Documentul mai cuprinde o lista completa a denumirii tarifelor pe 2009, ce pot fi percepute de CFR SA de la operatori de transport sau economici pentru activitati conexe. De asemenea, este inclus si pachetul minim social, prezentat printr-o lista completa a trenurilor de calatori.